Okos termosztát vagy manuális beállítás?

 

Nagyon sok esetben felvetődik  a kérdés, hogy mennyire lehet, és érdemes automatizálni az otthoni fűtési rendszereket?

Az egyik tábor amellett érvel, hogy a korral haladni kell, a kompjúterizált világban már WEB3- as alkalmazások és applikációk távolról elvégeznek indítási, beállítási feladatokat, így például az üdülő fűtését a kívánt hőfokra lehet állítani, amikorra odaér a család.

Az ellenzők azzal érvelnek, hogy mi van, ha megszakad az információs összeköttetés, és a rendszer nem lesz képes ellátni alapfeladatát? Az  előbbi példa alapján, ők azt mondják, inkább legyen hűvös a helység egy félóráig, de utána biztosan be tudom állítani a kívánt hőfokot.

Az utóbbiak érveit támogatja az alábbi, mostanában lezajlott történet is:

„Hibát találtak a Nest okos termosztátban, ami miatt leállt a fűtés a lakásokban, így a tulajdonosok hidegre értek haza. A Google-által felvásárolt cégre emiatt kiakadtak a júzerek, és a közösségi médiában ennek hangot is adtak.

„Ma korán reggel dolgoztam, de miután beértem a munkába, a feleségem felhívott, hogy nincs fűtés, a Nest halott, vörösen villog (halott az aksi). NEM VAGYOK BOLDOG!” – írta egy Svenn nevű júzer a termék fórumán. „A Nestünk lefagyott, teljesen, nem válaszol” – írta egy másik Shelleyp nevű.

A januári hidegben nem jön túl jókor, ha elromlik az otthonok automatikus fűtése – az okos otthonok terjedésével ideje ahhoz is hozzászoknunk, hogy a hibák már nemcsak azt jelentik, hogy lefagy a gép, vagy megjelenik a pornó akkor is, amikor nem kellene, hanem közvetlen hatással vannak az életünk minden területére, például megfagyunk.

A Nest azt állítja, már a felhasználók 99,5 százalékánál javították a hibát, miután értesültek róla. Azoknak, akik még mindig fagyoskodnak, kilenc lépésből álló útmutatót raktak össze a javításhoz. A fórumbejegyzések szerint viszont ez sem elég, hiába indítják újra a felhasználók az eszközt, nem változott semmi. A cég tovább vizsgálja az esetet, ami valószínűleg egy decemberi frissítés okozott: azóta nagyon hamar lemerül a kütyü.”

Igen, elég megdöbbentő , ha rendszer önmagában működne, de egy azonosítatlan probléma miatt szenvednek a lakók.

Mi, itt a NordArtnál, úgy véljük, hogy olyan fűtési megoldás kell a fogyasztónak,  ami pontos választ ad egy felmerülő igényre, azaz ha a lakásban meleget szeretnénk, akkor olyan rendszert kell kialakítani, mely fűtés, biztonság és dizájn szempontjából is megfelel az elvárásoknak.

 

Forrás: index.hu

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás